February 25, 2016

News Release - Ontario Builds on Record Infrastructure Investments

The Government of Ontario has built upon record infrastructure investments with the release of Jobs for Today and Tomorrow: 2016 Ontario Budget. The Ontario government will spend $137B in infrastructure over the next 10 years, $3B more than the total proposed in the 2015 Economic Outlook and Fiscal Review. These planned investments are expected to support more than 110,000 new jobs for Ontarians on average, each year.

"With major capital expenditures planned in areas such as public transit, highways, hospitals, and schools, the government is building the critical infrastructure necessary to create jobs and keep Ontario growing today and into the future," stated Mark Romoff, President and CEO at the Canadian Council for Public-Private Partnerships (CCPPP).

Budget 2016 highlights the success of Alternative Financing and Procurement (AFP), which is Ontario's model for public-private partnerships (P3s). The AFP approach has led to 44 of 45 projects being completed on budget, a remarkable achievement for Infrastructure Ontario, the agency responsible for executing AFPs in Ontario.

"Infrastructure Ontario's track record of success at delivering public-private partnerships effectively will no doubt help the government deliver on its ambitious, long-term infrastructure plan," added Romoff.

Budget 2016 commits to assessing the AFP model for all major infrastructure projects over $100M. P3s will continue to be an important tool for the government. Projects already underway using this approach include the Eglinton Crosstown, Waterloo's ION LRT, Ottawa's Confederation Line LRT and the Mackenzie Vaughn Hospital.

le 26 février 2016

L'Ontario réalise des investissements record en matière d'infrastructure

La publication du budget de l'Ontario 2016, intitulé Des emplois pour aujourd'hui et demain, révèle que le gouvernement de l'Ontario mise sur des investissements record en matière d'infrastructure. Le gouvernement de l'Ontario investira 137 milliards de dollars dans l'infrastructure au cours des dix prochaines années, soit 3 milliards de plus que la somme envisagée dans le document Perspectives économiques et revue financière de 2015. Les investissements prévus devraient soutenir en moyenne plus de 110 000 nouveaux emplois dans la province.

« En prévoyant des dépenses en immobilisations majeures dans des domaines comme les transport en commun, les autoroutes, les hôpitaux et les écoles, le gouvernement a entrepris de bâtir des éléments d'infrastructure cruciaux, essentiels pour créer des emplois et assurer la croissance de l'Ontario aujourd'hui comme demain », a déclaré Mark Romoff, PDG du Conseil canadien pour les partenariats public-privé (CCPPP).

Le budget 2016 souligne la réussite de la diversification des modes de financement et d'approvisionnement (DMFA), qui est le modèle de l'Ontario pour les partenariats public-privé (P3). L'approche axée sur la DMFA a permis d'achever 44 projets sur 45 dans les budgets impartis, ce qui est un accomplissement remarquable pour Infrastructure Ontario, l'organisme chargé de mener à bien les projets de DMFA en Ontario.

« Infrastructure Ontario a prouvé qu'il était capable d'exécuter des partenariats public-privé avec efficacité, et il ne fait aucun doute que cet excellent bilan aidera le gouvernement à réaliser son ambitieux plan infrastructurel sur le long terme », a ajouté M. Romoff.

Le budget de 2016 s'engage à envisager le modèle de DMFA pour tous les projets d'infrastructure majeurs dotés de plus de 100 millions de dollars. Les P3 continuent d'être un outil important pour le gouvernement. Les projets en cours qui ont adopté cette approche incluent leTLR Eglinton Crosstown, le réseau de TLR ION de Waterloo, le projet de train léger de la Ligne de la Confédération d'Ottawa et le nouvel hôpital Mackenzie de Vaughan.