April 5, 2016

Saskatchewan Voters Say Yes To Public-Private Partnerships

Monday night’s election results have returned the Saskatchewan Party with its third consecutive majority government. We offer our congratulations to Premier Wall on his electoral success and our continued support as he pursues his agenda to improve the province’s hospitals, highways and schools.

The people of Saskatchewan have made it abundantly clear in this election that they support the use of public-private partnerships, (P3s), to design, build, finance and perhaps maintain and operate some of the largest and most complex infrastructure projects. In fact, the election returns only reinforce findings from Nanos Research conducted for the Canadian Council for Public-Private Partnerships, (CCPPP), which suggest P3s are supported by 74.6% of Canadians living on the Prairies.

Saskatchewan is one of the most active P3 markets in Canada. It has quickly developed nine projects at the provincial and municipal levels in a variety of sectors. Each of these P3 projects has demonstrated hundreds of millions of dollars in savings and innovatively addressed the needs of communities across the province.

“Public-private partnerships are an important tool for public sector agencies to consider when contemplating the need to expand or improve their infrastructure projects,” says Mark Romoff, CCPPP President and CEO. “Our council commends the Premier and his government for their leadership in promoting the appropriate use of P3s to support Saskatchewan’s growth and prosperity.”

Le 5 avril 2016

Les électeurs de la Saskatchewan se disent en faveur des partenariats public-privé

Pour une troisième fois de suite, les résultats électoraux de lundi soir ont confirmé le retour du Saskatchewan Party en tant que gouvernement majoritaire. Nous tenons à féliciter le premier ministre Wall de sa victoire électorale et lui offrons notre soutien continu, alors qu’il poursuit son programme visant à améliorer les hôpitaux, routes et écoles de la province.

Lors de cette élection, la population de la Saskatchewan a indiqué on ne peut plus clairement son soutien envers le recours aux partenariats public-privé (P3) pour concevoir, construire, financer et éventuellement entretenir et exploiter certains des projets d'infrastructure les plus importants et les plus complexes. En effet, les résultats de l’élection confirment les conclusions du sondage mené par Nanos Research pour le compte du Conseil canadien pour les partenariats public-privé (CCPPP), qui donnent à penser que les P3 obtiennent la faveur de 74,6 % des Canadiens dans les Prairies.

La Saskatchewan est un des marchés P3 les plus dynamiques au Canada. La province a rapidement entrepris neuf projets aux échelons provincial et municipal dans un éventail de secteurs. Chacun de ces projets P3 a généré des centaines de millions de dollars en économies et répondu de manière innovante aux besoins des collectivités à l’échelle de la province.

« Les partenariats public-privé représentent un outil important que les organismes du secteur public devraient prendre en compte lorsqu’ils envisagent d’élargir ou d’améliorer leurs projets d’infrastructure », souligne Mark Romoff, CCPPP, président et chef de la direction. « Notre conseil félicite le premier ministre et son gouvernement pour leur rôle de premier plan dans la promotion du recours aux P3 pour favoriser la croissance et la prospérité de la Saskatchewan. »